8. BUSINESS MEETUPS NOVA GORICA
Apr.
38
8. BUSINESS MEETUPS NOVA GORICA

Primorski tehnološki park in lokal Caffe Gallus iz Nove Gorice nadaljujeta z enkrat mesečnim organiziranjem dogodkov Business Meetups Nova Gorica, s čimer želita goriški populaciji, ki se vse bolj zanima za podjetništvo, omogočiti druženje z lokalnimi podjetniki in pridobitev novih podjetniških znanj. Osrednja tema tokratnega dogodka je bil pomen poznavanja idealnih kupcev in oblikovanje proizvoda po njihovih potrebah, kar je eden največjih izzivov, s katerimi se sooča vsak podjetnik.

IMG 0277

Osrednji gost dogodka je bil podjetnik Goran Miškulin, večinski lastnik podjetja Spintec d.o.o., ki razvija in na globalnem trgu prodaja visokotehnološke izdelke za igralniško industrijo. Nedvomno je na goriškem, ki velja za nekakšen dom igralništva, glavni akter iz tega področja podjetje HIT d.d. Pred leti je bil s strani HIT-a zastavljen projekt o ustanovitvi podjetja, ki bi črpalo bogate izkušnje iz casinojev, delovalo pa naj bi na področju razvoja igralniških tehnologij (ICIT d.o. – Inovacijski center igralniških tehnologij d.d.). Projekt žal ni doživel pozitivnega izida, je pa iz njegovih ''ruševin'' nastalo več zanimivih podjetij, ki so usmerjene v igralniško tehnologijo. Eno izmed takšnih podjetij je Spintec, ki je na svetovnem trgu zelo uspešno. Glavni produkti podjetja so predvsem avtomatizirane igralne rulete.
Igralniška panoga je podvržena visoki konkurenci, kupci – igralnice pa so zelo zahtevni. Gre za področje, kjer je resnično potrebno vedeti, kdo so njihovi kupci in kako oblikovati proizvod, ki bo po meri kupcev in njihovih končnih uporabnikov (igralcev oz. obiskovalcem casinojev). Eno izmed pravil, ki velja v poslovnem svetu je nedvomno: ''Če razumeš tvoje kupce, boš uspešen.'' Gre ob enem za eno osnovnih pravil, ki bi se jih moral naučiti vsak podjetnik.

 

Skupaj z gostom smo najprej opredelili razliko med kupci in uporabniki, saj ni nujno, da sta ta dva v vlogi iste osebe. V zadevnem primeru bi namreč pomenilo, da so kupci podjetja Spintec igralnice ali igralni saloni ipd., uporabniki pa gosti oz. stranke (igralci) igralnic. Ob razvijanju izdelka je potrebno upoštevati želje obeh skupin (srečen uporabnik vpliva na odločitev kupca o nakupu izdelka).

 

Naprej se je potrebno osredotočiti na idealne kupce, kjer se namenja pozornost t.i. segmentaciji trga kupcev (izbor tistih kupcev – idealnih kupcev – , ki so za nas najbolj primerni). V najširšem smislu bi lahko predpostavili, da so potencialni kupci proizvodov podjetja Spintec lahko vsi prostori, kjer se odvija kakršna koli igra na srečo, v podjetniškem svetu pa je dejansko stanje drugačno. Proizvodi podjetja Spintec so vsekakor bolj primerni za igralnice in igralne salone, kar že pomeni prvo segmentacijo trga kupcev.

 

Po segmentaciji ugotovimo, kdo so naši kupci, naslednji korak pa je ugotoviti, kakšni ti kupci so (t.i. profil kupca ali uporabnika), kakšne so njihove potrebe, značilnosti, od njih hočemo izvedeti vse možne informacije na podlagi katerih lahko podjetje oblikuje različne strategije. Tega se zaveda tudi podjetje Spintec, zato tej dimenziji daje poseben pomen (npr. oblikovati avtomatske rulete na takšen način, da bodo za goste casinoja udobne, saj je za igralce rulet značilno, da veliko ur preživijo z igranjem na njih itd.).  

 

Podatki o poznavanju kupcev so nepogrešljiv dejavnik; če podjetje ve, kakšnemu kupcu prodaja izdelek, ve tudi kako mu ga prodati (prilagoditev prodajne strategije glede na profil kupcev). Podjetje Spintec se poslužuje direktne prodaje za bližnje trge, za bolj oddaljene trge pa posredne, preko zastopnika. Prodajne poti so na področju igralniške panoge že ustaljene, zato ni na tem področju veliko manevrskega prostora.

 

The Lean startup metodologija (ena izmed najsodobnejših podjetniških metodologij) govori tudi o tem, da je potrebno iskati odgovore o ustreznosti proizvoda neposredno pri samih kupcih, kar preprosto pomeni, da moramo z izdelkom čim prej na trg, kjer poizkušamo dobiti čim več informacij (feedback) s strani kupcev o tem, kaj bi bilo morebiti še potrebno spremeniti oz. dodati našemu izdelku, da bi lahko našo naslednjo generacijo izdelkov naredili še boljšo ali tako rekoč, še bolj po meri kupcev. Goran Miškulin pove, da v igralniški panogi takšna metodologija ne povsem velja. Pri avtomatiziranih ruletah se ne gre za nov produkt, saj le-te že obstajajo na svetovnem trgu. V takšnem primeru se mora podjetje, ki izdeluje produkt, ki ga izdeluje že vrsta drugih podjetij, trgu predstaviti s popolnoma izdelanim produktom, drugače se trg na še ''nedokončno'' oblikovan izdelek ne bo odzval. Drugače bi bilo, če bi imeli opraviti s produktom, ki ga na trgu doslej še ne bi bilo. 

 

Za zaključek lahko navedemo naslednje pomembne korake, ki naj jih vsak podjetnik upošteva: ugotoviti, katere potrebe rešuje njegov izdelek, segmentiranje trga in ugotavljanje njegovega idealnega kupca ter profiliranje njegovega idealnega kupca.

 

Napovedujemo naslednji Business Meetups Nova Gorica, ki bo v četrtek, 22. maja 2014 v Cafe Gallus z gostjo Anjo Križnik Tomažin na temo javno nastopanje v svetu podjetništva

 




Napovednik

  December 2018
NedPonTorSreČetPetSob
 1
234578
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031 

Želiš biti na tekočem z dogajanjem?
Prijavi se na E-novice!