fbpx
Matej Peršolja – Carlock

BLOG (cca 3 min )

WEBINAR

Čeprav je Amazon US nedvomno največji, najdonosnejši »amazonski« trg, je na mednarodnih spletnih mestih, zlasti v Evropi, še vedno veliko priložnosti. Spodaj je 5 razlogov, zakaj bi morali razmišljati o internacionalizaciji in pričetkom prodaje na Amazon Europe s slovenskim podjetjem v letu 2020:

1.   Sedaj lahko prodajamo na Amazon EU direktno s slovenskim podjetjem
Od marca letos lahko uradno tudi slovenska podjetja prodajajo direktno na Amazon Europe. Veliko časa smo bili ena izmed zadnji držav v Evropski uniji iz katerih podjetja niso morala direktno prodajat na Amazon Europe.

2.  Manjši trgi = Manjša konkurenca
Drug pozitivni rezultat Amazon Europe so manjši trgi. Morda boste vprašali, ali to ne pomeni manj potrošnikov? Medtem ko imajo vsi 5 evropskih evropskih trgov približno enako potrošniško bazo kot ZDA, je nedvomna korist manjšega trga vsake države manjša. Od približno 2 milijona aktivnih prodajalcev Amazona po vsem svetu jih je le približno 200.000 v Evropi, kar pomeni, da boste imeli bistveno manj konkurence za izdelke, ki jih prodajate na vsakem trgu.

3.   Rastite skupaj z rastočim trgom
Kot smo že omenili, je v zadnjih letih na evropskem spletnem prodajnem trgu opazna rast. Zahodna Evropa ima med letoma 2012 in 2017 stalno povprečno 12-odstotno rast prodaje na drobno, južna Evropa pa vsako leto 18-odstotno rast.

4.    Številni prodajalci se bojijo internacionalizacije
Internacionalizacije je, čeprav je potencialno zelo donosna, za številne prodajalce v ZDA zastrašujoča perspektiva. Obstajajo jezikovne in kulturne ovire, tržne razlike, razlike v pričakovanjih potrošnikov, dodatni stroški pošiljanja in lokalni davki, menjalni tečaji, ovire za storitve za stranke in lokalni predpisi. Ker se mnogi Ameriški prodajalici še vedno izogibajo skoku čez lužo, imajo prodajalci, ki so pripravljeni izkoristiti priložnost, da zdaj ustanovijo svojo blagovno znamko in izdelek ter utrdijo kupčevo bazo, preden drugi prodajalci pristanejo na EU trgu.

5.    Amazon si prizadeva za rast mednarodnih trgov
Vsak prodajalec lahko prodaja na vseh 5 trgih EU pod enim samim računom prodajalca, vendar morajo prodajalci, ki niso FBA (Fullfilled by Amazon), sami upravljati dostavo in storitve za stranke. S tem ko zalog ne koristimo na FBA skladiščih je tudi računovodsko pričetek prodaje na Amazonu zelo enostavno, saj ne potrebujemo registrirati VAT številk drugih držav, če izdelke pošiljamo direktno strankam iz Slovenije.



Vam je bilo to branje zanimivo? Obrnite se na nas, če imate podjetniško idejo ali mlado podjetje. V našem GoStartup inkubatorju ponujamo programe za zagon, rast in razvoj podjetij.