Digitalizacija je postala nepogrešljiv element sodobnega poslovanja, še posebej za mala in srednja podjetja (MSP). S pomočjo digitalnih tehnologij lahko podjetja izboljšajo učinkovitost, zmanjšajo stroške, povečajo prodajo ter dosežejo nove trge. V tem članku bomo raziskali, kako naj se MSP v Sloveniji digitalizirajo, v katerih primerih je digitalizacija smiselna, ter navedli primere dobre prakse in možne vire financiranja.
Kdaj je digitalizacija smiselna?
Digitalizacija je smiselna v različnih fazah razvoja podjetja:
- Začetna faza: V tej fazi je pomembno postaviti temelje za digitalno prisotnost. To vključuje vzpostavitev spletne strani, prisotnost na družbenih omrežjih in uporabo osnovnih digitalnih orodij za poslovanje (npr. računovodski programi, CRM sistemi).
- Rast in širitev: Ko podjetje raste, postane digitalizacija ključna za skaliranje poslovanja. To vključuje avtomatizacijo procesov, uvedbo e-trgovine, digitalni marketing in uporabo naprednih analitičnih orodij za sprejemanje poslovnih odločitev.
- Zrela faza: V tej fazi podjetje že uporablja različne digitalne tehnologije in se osredotoča na optimizacijo in inovacije. To lahko vključuje uporabo umetne inteligence, napredne analitike, IoT (Internet of Things) in integracijo digitalnih rešitev v celoten poslovni ekosistem.
Primeri dobre prakse
Led Luks
Podjetje Led Luks, ki je del skupnosti Primorskega tehnološkega parka, je v času COVID-19 krize močno vlagalo v digitalizacijo svojih procesov. Uvedli so digitalizacijo prodajnih poti, kar jim je omogočilo boljše prilagajanje na spremenjene razmere na trgu in boljšo povezanost s strankami. Poleg tega so investirali v razvoj digitalnih rešitev za optimizacijo proizvodnje, kar je povečalo njihovo učinkovitost. Led Luks je sodeloval tudi v natečaju Tovarna leta, kjer so predstavili svoje dosežke na področju digitalizacije.
Pronorm
Koroško podjetje Pronorm je uspešno digitaliziralo svojo proizvodnjo, kar je prineslo številne prednosti. Z uvedbo digitalnih tehnologij so izboljšali natančnost in hitrost proizvodnih procesov, zmanjšali stroške in povečali kakovost izdelkov. Njihova digitalna transformacija vključuje uporabo napredne programske opreme za upravljanje proizvodnje ter integracijo IoT tehnologij. Pronorm je prav tako sodeloval v natečaju Tovarna leta, kjer so bili prepoznani po svojih inovacijskih dosežkih na področju digitalizacije.
Eta Cerkno
Podjetje Eta Cerkno je eno od finalistov natečaja Top inženirsko-razvojne ekipe. V podjetju so digitalizirali svoje proizvodne procese, kar vključuje avtomatizacijo in uporabo naprednih tehnologij za povečanje učinkovitosti in kakovosti. V podjetju Eti Cerkno so uvedli dnevne SFM-sestanke (Shop Floor Management – upravljanje neposredno v proizvodnji). Sestanki se osredotočajo na pregled kazalnikov (izvedba, kakovost, osebje, varstvo pri delu, OEE) in proces stalnih izboljšav (5S-ocena urejenosti, reševanje težav, nove ideje).Digitalna transformacija jim je omogočila boljše prilagajanje na tržne zahteve in izboljšanje konkurenčnosti. S pomočjo digitalizacije so dosegli večjo fleksibilnost v proizvodnji in boljše povezovanje z dobavitelji.
Viri financiranja digitalizacije
Za MSP v Sloveniji je na voljo več virov financiranja za digitalizacijo:
- Slovenski podjetniški sklad: Ponuja različne razpise in subvencije za digitalizacijo MSP. Trenutno je na voljo več programov, ki podpirajo digitalno transformacijo.
- EU skladi: Evropska unija ponuja različne programe in finančne spodbude za digitalizacijo podjetij, kot so Horizon Europe, Digital Europe in strukturni skladi.
- SID banka: Ponuja ugodne kredite za naložbe v digitalizacijo in inovacije.
- Razvojni centri in tehnološki parki: Primorski tehnološki park in drugi razvojni centri po Sloveniji nudijo svetovanje in podporo pri iskanju finančnih virov za digitalizacijo.
Kako začeti?
- Ocenite svoje potrebe: Prvi korak je analiza trenutnega stanja in prepoznavanje področij, kjer bi digitalizacija prinesla največje koristi. To lahko vključuje poslovne procese, trženje, prodajo ali proizvodnjo.
- Pripravite strategijo: Na podlagi ocene potreb pripravite strategijo digitalizacije. Ta naj vključuje cilje, časovni načrt, potrebne vire in odgovornosti.
- Izberite prave tehnologije: Izberite tehnologije, ki najbolj ustrezajo vašim potrebam in proračunu. To lahko vključuje programsko opremo za upravljanje odnosov s strankami (CRM), ERP sisteme, spletne trgovine, digitalni marketing in analitiko.
- Izkoristite podporo in financiranje: Obrnite se na Primorski tehnološki park in druge institucije za podporo in nasvete pri digitalizaciji ter iskanju finančnih virov.
Povabilo podjetnikom
Digitalizacija je ključna za prihodnost vašega podjetja. Ne glede na to, ali ste na začetku svoje poslovne poti ali ste že uveljavljeno podjetje, vam lahko Primorski tehnološki park pomaga pri vsakem koraku na poti k digitalni transformaciji. Za več informacij in podporo nas kontaktirajte
Viri:
Avtorica: Marjana Simčič Humar, Primorski tehnološki park