fbpx

V preteklosti je ime ustanovitelja zadostovalo. Zdaj pa se imena blagovnih znamk skrbno izbirajo. Zakaj?

Ko je angleški svečar William Procter v 19. stoletju v Ameriki združil moči z irskim proizvajalcem mila Jamesom Gamble -om, je ustvaril blagovno znamko, ki je sicer zelo dolgoživa, vendar za današnja merila nima nobene kreativnosti. Dandanes so imena brandov bolj skrbno izbrana. Nekatera podjetja se poigravajo z besednimi okrajšavami, kot na primer »Slack«. Ime za to aplikacijo izhaja iz  akronima “Searchable Log of All Conversation and Knowledge”.

Startupi si želijo kratkih in zapomljivih imen, kot je recimo omenjeni  »Slack«. Takšna imena izstopajo, vendar so na nek način znana (psihologi to imenujejo “optimalna različnost” v človeških preferencah). Številna podjetja poskušajo to doseči z imeni, ki bi jih lahko dali otrokom. Casper, prodajalec vzmetnic na spletu, je bil poimenovan po starem prijatelju iz fakultete. “Ugotovili smo, da dejstvo, da se zdi, da je lahko oseba, dejansko nekoliko spusti obrambo stranke in omogoči globljo povezavo z blagovno znamko,” je pojasnil Neil Parikh, eden od ustanoviteljev.

Študije navajajo, da ljudje pripisujemo pomene zvočni kakovosti besed in njihovim povezavam: Casper zveni pomirjujoče, mehak odmev “šepetanja”. Ena od raziskav  je ugotovila, da so udeleženci domnevali, da bo sladoled s imenom “Frosh” bolj gladek in kremast kot tisti z imenom “Frish”.

Tako starši kot ustvarjalci blagovnih znamk morajo biti prepričani, da ime, ki ga dajo svojemu otroku, prestane test v všečnosti – kako se sliši, ko ga naglas pokličemo na javnem mestu? V obeh primerih naj bi bilo ime, v katerega se lahko razvijajo in s katerim se lahko elegantno starajo.

Svet se neprestano premika v digitalno dobo, kjer je prvi stik s potencialnimi kupci pogosto prek spletnih platform ali socialnih medijev. Tako je izbira močnega in prepoznavnega imena znamke ključnega pomena, saj lahko to pospeši zanimanje ciljne publike in spodbudi k nakupu. Pripravili smo nekaj izhodišč, kako se lotiti tega procesa.

Ključni dejavniki pri izboru imena znamke

  1. Raziskava trga in ciljne publike

Preden se odločite za ime znamke, je ključno raziskati trg in ciljno publiko. Razumevanje njihovih preferenc, vrednot in motivacij je ključno za ustvarjanje ustreznega imena, ki bo pritegnilo njihovo pozornost in zaupanje.

  • Jasnost in prepoznavnost

Ime znamke mora biti jasno, prepoznavno in lahko zapomnljivo. Preprostost je ključna, saj zapletena imena lahko vplivajo na prepoznavnost znamke med številnimi drugimi ponudniki na trgu. Ime znamke naj bo inovativno in hkrati preprosto. Poskrbite, da je lahko zapomnljivo, berljivo ter enostavno zapisljivo. Ta element je ključen, saj želite, da se potrošniki lahko hitro in enostavno povežejo z vašo blagovno znamko.

  • Kreativnost in edinstvenost

Edinstveno in kreativno ime znamke je ključno za izstopanje med konkurenco. Uporaba metafor, simbolov ali besednih iger lahko poudari edinstveno vrednostno ponudbo in ustvari močan vtis med potrošniki. Po drugi strani pa je pomembno, da zagotovite, da izbrano ime znamke nima kakšnega drugega nezaželenega ali negativnega pomena, ki bi lahko vplival na percepcijo potrošnikov.

  • Konsistentnost z blagovno znamko

Ime znamke mora odražati identiteto podjetja in biti v skladu z njegovo blagovno znamko ter poslanstvom. Skladnost z marketinškimi prizadevanji podjetja je ključna za ustvarjanje zaupanja med potrošniki. Ime blagovne znamke naj spodbudi potrošnike k razmišljanju in vzpostavljanju miselne povezave med samim imenom znamke ter vašim produktom. Izogibajte se generičnim imenom, saj le-ta ne nudijo zadostne razlikovalnosti.

  • Pravna preverba in razpoložljivost domen

Pomembno je preveriti pravne vidike in razpoložljivost domene, povezane z izbranim imenom znamke. Izogibanje morebitnim pravnim težavam je ključno za zagotavljanje pravne zaščite imena. Na spletu je na voljo več brezplačnih brskalnikov po bazah blagovnih znamk, ki omogočajo preverjanje razpoložljivosti imena. Slovenski Urad za intelektualno lastnino ponuja tovrstno preverjanje, medtem ko je med bolj priljubljenimi tujimi bazami tudi TM view, ki zajema širši spekter blagovnih znamk. Prepričajte se, ali izbrana blagovna znamka izpolnjuje zakonske zahteve za registracijo, da se izognete morebitnim zavrnitvam iz absolutnih razlogov, določenih v Zakonu o industrijski lastnini.

Pravočasna registracija blagovne znamke je ključnega pomena in lahko prihrani podjetnikom veliko težav v prihodnosti. Z namenom zaščite pravic intelektualne lastnine in preprečevanja morebitnih kršitev s strani konkurence je izbira ustrezne blagovne znamke nepogrešljiva.

Pripravila: Marjana Simčič Humar

Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport ter SPIRIT, Javne agencije.