fbpx

BLOG (cca 3 min )

WEBINAR

Spletna prodaja je nekaj povsem vsakdanjega. Vsak se je lahko loti, če le ima idejo kaj bi prodajal. Stane tako rekoč nič, potrebni viri so minimalni in s pravo idejo je celoten svet tvoj trg! Pravzaprav, ni čisto tako. Če si želiš delati prav, je spletna prodaja ena velika managerska, finančna in logistična zver. Poglejmo zakaj.

Izbira platforme in z njo povezane odločitve (3 možnosti pri organizaciji spletne trgovine )

Brezplačne (ali skoraj brezplačne) platforme (nekaj 100 eur do nekaj 1000 eur)

  • WordPress z Woocommerce
  • Magento

Cena z delom, v kolikor ga opravite sami je od nekaj 100 eur naprej. So pa tovrstne platforme seveda sposobne gnati izjemno velike in kompleksne trgovine vendar boste morali v podjetju imeti lasten IT oddelek oziroma vsaj enega programerja. Poleg pa še nekoga, ki obvlada multimedijo, da pripravlja vsebine na kakovostnem nivoju. Tudi gostovanje boste morali sami urediti in največkrat tudi upravljati. Primerna začetna gostovanja so na voljo za približno 100 eur na leto. Na primer domovanje.com. Nikakor ne zanemarite kaj posamezna platforma omogoča. Recimo GDPR (in s tem povezana odločitev o gostovanju) ter integracije z računovodskimi programi. Nekaj 10 računov na dan pretipkati iz trgovine v računovodski program in potem še v program za pošiljanje po pošti ali express ponudniku. Hitro en zaposleni dela samo to. Imejte v mislih!

Glavna vprašanja s strani organizacije podjetja so sledeča:

  • Kje bomo gostovali in kdo nam bo upravljal strežnik?
  • Koliko denarja lahko temu namenimo v tej prvi fazi?
  • Katera platforma je bolj primerna za našo idejo?
  • Kdo bo trgovino sprogramiral?
  • Damo delati ven ali delamo sami? Prednosti enega in drugega ter pomen za naše podjetje?
  • Ali platforma omogoča integracijo s CRM?
  • Bomo račune izdajali naravnost iz platforme? Posledično ni vsaka platforma ok.
  • GDPR ready platforma?

Najem platforme

  • Shopamine
  • Shopify
  • Wix

Najem platforme je stroškovno učinkovit, ker ni potrebe bo internem IT oddelku. Največji minus the platform je to, da z rastjo zahtevnosti postajajo vse dražje in pa dejstvo da obstajajo omejitve. Lahko se zgodi da nečeda ne bo mogoče narediti brez posredovanja njihovih strokovnjakov, ki praviloma niso prav poceni. V to kategorijo spadajo recimo različne valute po trgih in pa različne cene za različne trge. Velikokrat se zaplete tudi pri prevodih, recimo shopify podpira 5 prevodov, čez to je potrebna posebna pogodba oz shopify plus paketek, ki postane resno drag.

Glavna vprašanja s strani organizacije podjetja so sledeča:

  • Cena najema za začetek in koliko se cena povzdigne z rastjo prodaje?
  • Provizije za proceisranje plačil?
  • Integracije s plačilnimi sredstvi?
  • Integracije z dostavnimi službami?
  • Integracije z računovodskimi programi?
  • Meja prodaje v eur in količini paketov, ko bo potreben njihov maksimalen paket in koliko to pomeni na letni ravni?

Izdelava po meri

  • Lokalne agencije
  • Fiverr.com
  • Freelancer.com

Izdelava trgovine po meri ima številne prednosti, je pa tukaj največji pomislek začetni strošek in potreben čaz za postavitev. Hitro boste presegli 5000 eur preden prodate prvi kos. Dodelave in spremembe bodo drage, je pa res da ste skoraj brez omejitev pri idejah. Tovrstne trgovine navadno zahtevajo vsaj nekaj IT predznanja s strani podjetnikov oz nekoga v ekipi. Navadno stanejo nekaj 10 tisoč eur v letu ali dveh, da se vse uredi. Še vedno pa se ohranijo provizije plačilnih sistemov, ki se jim ne izognete. Prav tako boste morali delati svoje integracije ali kupovati vtičnike. Pa ne pozabite, da je trgovino potrebno posodobiti na nove programske jezike vsake toliko časa. Po mojih izkušnjah nekje 10 let velja za mejo, ko je potrebna posodobitev iz nule.

Glavna vprašanja s strani organizacije podjetja so sledeča:

  • Ali smo prepričani, da bomo prodali za več 10 tisoč eur in naš RVC lahko financira tako odločitev?
  • Kaj bomo naredili, če lokalna agencija, ki vam trgovino izdela in vzdržuje propade?
  • Kdo je lastnik kode?
  • Zagotavljanej varnosti na strežnikih?
  • Podpora izven delovnega časa?
  • Stroški integracij, ki pridejo s časom?
  • Kdo je odgovoren za predloge posodobitev in spremljanej trendov? Tehnični SEO se doplačuje?
  • Ko pridejo nove mobilne naprave na trg ali so prilagoditve doplačilo ali del vzdrževanje?
  • Koliko časa preteče od naročila nadgradnje do integracije? Na primer integracija DHL v najeti trgovini je 5 minut in par klikov, v trgovini po meri je lahko tudi mesec in več!

Finančna organiziranost podjetja s spletno prodajo (3 finančne napake spletnih prodajalcev)

Kreditna kartica in PayPal ni vseeno

Računovodsko gledano je plačilo s kreditno kartico preko spleta tretirano kot gotovinsko plačilo in rabi potrditev davčne blagajne. PayPal pa se smartra kot negotovinsko plačilo in tega ne rabi. To pomeni, da morate imeti program za izdajo računov povezan z davčno blagajno in voditi številčenje računov za gotovinske in negotovinske posebej. Pogosto se to spregleda, ko se podjetnih odloči postaviti svojo prvo trgovino.

Vračila izdelkov potrebujejo rezervacijo

Vsako podjetje dobi nekaj izdelkov nazaj, ali so pokvarjeni ali pač kupcu niso v veselje. Spletni nakup ščiti kupca, da lahko vrne izdelek brez vprašanj in dobi povrnjen denar. Ker se tega kupci močno zavedajo je tudi vračil nekoliko več kot v klasični trgovini. Za ta namen je potrebno imeti rezervacijo sredstev za vračila. V primeru PayPal je dobro imeti vedno na računu vsaj nekaj denarja, prav tako Stripe in drugi procesorji plačil. Na tak način boste kupcu lahko hitro vrnili denar, navadno z enim ali dvemi kliki v spletni trgovini. Privarčevali boste na času, ki bi sicer bil porabljen v komunikaciji s kupcem (morda jeznim), računovodstvom in logistiko.

Sledite provizijam

V mojem podjetju so se stroški provizij procesorjev plačil, bank in spletnih trgovin (poleg najemov) povzpeli že skoraj na strošek dodatnega zaposlenega. 0.5% se zdi malo, ampak ko sešteje vse, ki se pritaknejo k transakciji je realnost od 5-7%. To pa ni več zanemarljivo. Če dodate recimo še brezplačno pošiljanje z DHL vam v trenutku odteka tudi 12-15% vrednosti transakcije! Na primer, PayPal vzame 4.5%, Splitit procesor 3.3%, Banka 0.30$, Shopify 1%,….seveda ni za vsako podjetje enako, ampak imejte v mislih že ko sprejemate odločitve o platformi!

Naročila dobim na mail, fail! Uporaba CRM v spletnem podjetništvu.

Če imate izkušnje s prodajo v fizični trgovini imate občutek, da stranka plača na blagajni, natisnete račun in se posvetite naslednji stranki. V spletni prodaji je to nekoliko drugače. Stranka sicer plača v spletni blagajni, ampak takrat se vaše delo šele začne (oz nadaljuje če štejemo še trženje).

  • Preverjanje plačila, ali je dejansko denar prenesen. (velikokrat se zgodi, da je nekje napaka, tudi pri pro spletnih rešitvah)
  • Kaj je v naročilu? Nabiranje po skladišču in pakiranje.
  • Preverjanje ali je naslov pravilen (ne pošiljajte brez preverbe, sploh izven EU, ker boste imeli ogromo dela z uvažanjem nazaj)
  • Izdaja ustreznega računa (pogosto pretipkavanje podatkov o stranki iz trgovine v računovodski program)
  • Razknjiževanje zalog (če se le da naj bodo v istem programu kot izdaja računov in NE v spletni trgovini! Razlogi so vračila, pokvarjeni kosi, izmet/manjko, inventura ki velja za poslovni izkaz skupaj s karticami izdelkov ipd)
  • Prenos na pošto ali naročilo kurirja za prevzem
  • Tiskanje nalepk in odprema paketa
  • Pošiljanje tracking številke (če ni integracije s trgovino)

CRM je v spletni prodaji vaš prodajalec. Kot si v klasični prodaji lahko prodajalec zapomni, kaj se je z neko stranko dogovoril in ko se stranka vrne lahko od tam nadaljuje, je CRM tisti, ki vam bo to omogočal na spletu. Kupci migrirajo med različnimi napravami in navadno ne veste s kom govorite v spletnih komunikacijah. Največkrat nimate zgodovite preteklih pogovorov, ker so morda v drugem kanalu. Recimo prvi kontakt preko FB chat, drugi preko spletnega chat okenjca in tretji preko emaila. CRM je tukaj ključen. Pa še to, ljudje pogosto uporabljajo številne email naslove. Osebne, spam, službene itd. Plačila s PayPal imajo številni z email naslovom, ki je lahko star 10 let in več, ter ga sploh ne uporabljajo več! Tako dobite kupca, ki potem plača in ju s težavo povežete skupaj. Zato je nujna integracija CRM sistem ain spletne trgovine, da se komunikacija, naročila in podporni zahtevki ne izgubljajo, mešajo. CRM sistemov je veliko. Od brezplačih kot je Hubspot in Bitrix in tudi ODOO ima začetniški paketek. Izbira CRM mora imeti v mislih platformo. Namreč ODOO se slabo povezuje s Shopify, je pa tu dober Hubspot. Potem je pa Hubspot slab v integraciji z DHL,.. Skratka, premislite izbiro CRM in Platforme in računovodkega programa. Če imate vse troje dobro urejeno, se boste lahko posvečali prodaji. V spletu to pomeni digitalni marketing, ki je še ena žival, sam zase.


Vam je bilo to branje zanimivo? Obrnite se na nas, če imate podjetniško idejo ali mlado podjetje. V našem GoStartup inkubatorju ponujamo programe za zagon, rast in razvoj podjetij.