V nasprotju s splošnim prepričanjem podjetja ne prodajajo izdelkov. Prodajajo izkušnje, občutke in ideje. Podjetja z izjemnimi blagovnimi znamkami natančno vedo, kakšno izkušnjo želijo, da imajo stranke, ko opravijo (ali razmišljajo o) nakupu.
Blagovna znamka je identiteta in zgodba podjetja, ki jo razlikuje od konkurentov, ki prodajajo podobne izdelke ali storitve. Blagovne znamke so učinkovit način, s katerim podjetja sporočajo svojo vizijo. Brand pojasnjuje, za kaj se podjetje zavzema. Nanaša se tudi na celotno izkušnjo, ki jo ima oseba v stiku s podjetjem – kot stranka, sledilec družbenih omrežij ali zgolj mimoidoči.
Branding je torej je proces raziskovanja, razvijanja in uporabe razlikovalne značilnosti ali niza značilnosti za vaše podjetje, tako da lahko potrošniki vašo blagovno znamko začnejo povezovati z vašimi izdelki ali storitvami.
Blagovna znamka se pojavlja v družbenih medijih, na oglasnih panojih in materialih embalaži, na spletnih straneh. Podjetja, ki ustvarjajo močne blagovne znamke, se zavedajo, da mora identiteta njihove blagovne znamke živeti povsod. Vedo, da njihova imena segajo daleč prek etikete in lahko potrošnike privabijo, da med številnimi možnostmi izberejo prav njihove izdelke.
Kljub temu je branding ponavljajoč se proces, ki zahteva poglobljen stik s strankami.
Kako pričeti z brandingom/rebrendiranjem:
Blagovno znamko sestavlja več elementov, ustvarjanje branda pa je ponavljajoč se proces. To pomeni, da boste morda nekatere od teh korakov ponovili, ko boste snovali in gradili svojo blagovno znamko.
1. Določite svoj ciljni trg
Kdo je glavna oseba v podjetju? Na to vprašanje bi mnogi odgovorili direktor ali finančnik ali prodajnik. Vse to je napačno. Glavna oseba je KUPEC. Potrošniki si želijo, da rešite njihov problem. Toda kako lahko to storite, če nimate jasne predstave o tem, kdo so vaše stranke?
Če vaša blagovna znamka ne »diha« z vašim trgom, ne bo privedla do prepoznavnosti, zaupanja in posledično prihodkov. Tu pride na vrsto raziskava ciljnega trga.
Komu je torej namenjen vaš izdelek? Kdo je vaša idealna stranka? Zakaj ste sploh ustanovili svoje podjetje?
Kar boste izvedeli o svojem ciljnem trgu in osebah kupcev, bo vplivalo na vaše odločitve o blagovni znamki, zato naj bo ta korak vaša prva prednostna naloga. Da bi ugotovili, kdo vaši kupci to sploh so, z njimi opravite odprte intervjuje in poskusite izvedeti čim več o njihovem življenjskem slogu, kako sprejemajo odločitve, ki se navezujejo na vašo ponudbo… pomembno je, da postavljate ODPRTA VPRAŠANJA.
VEČ O TEM: https://www.momtestbook.com/
2. Določite svoje poslanstvo
Zakaj ste ustanovili podjetje? Odgovor na to vprašanje vam bo pomagal oblikovati izjavo o poslanstvu. Ta izjava opredeljuje namen vašega podjetja.
Preden lahko oblikujete blagovno znamko, ki jo vaše občinstvo prepozna, ceni in ji zaupa, morate znati pokazati, kaj lahko vaše podjetje da. Nato lahko vsak del vaše blagovne znamke (logotip, slogan, grafična podoba in ton) odraža to poslanstvo in vizijo.
Vaše poslanstvo je gradnik manifesta vaše blagovne znamke. V njej je zajeto, zakaj vaša organizacija obstaja in zakaj bi moralo biti ljudem mar za vašo blagovno znamko.
3. Opredelite svoje edinstvene vrednote, lastnosti in prednosti
V vaši panogi in niši je verjetno veliko podjetij. Zlahka se osredotočite na konkurenco (za analizo konkurence je čas in prostor), vendar se za zdaj osredotočimo na vas.
Kaj je ena stvar, ki jo ima vaše podjetje in ki je nihče drug ne more posnemati ? To je vaša blagovna znamka.
Zato morate poskrbeti, da bo vaša blagovna znamka nastala iz elementov, ki so izključno vaši: vrednot, prednosti in lastnosti, zaradi katerih je vaše podjetje edinstveno.
Vzemite si trenutek časa in napišite seznam stvari, ki vaše podjetje razlikujejo od drugih. Tu ne gre za značilnosti izdelka (kot so videz, sestavni deli ali zmogljivosti). Govorimo o tem, kako vaši izdelki ali storitve izboljšujejo življenja kupcev in prispevajo k njihovemu uspehu in dobrobiti.
4. Ustvarite vizualne vsebine
Na tej točki morate razumeti svojo ciljno skupino, svoje poslanstvo in edinstvene lastnosti, ki sestavljajo vaše podjetje.
Ali lahko z gotovostjo trdite, da ste končali te orake? Če je vaš odgovor pritrdilen, je čas, da preidete k enemu izmed bolj vznemirljivih delov oblikovanja blagovne znamke – vizualnemu oblikovanju. Govorimo o vašem logotipu, barvni paleti, tipografiji (pisavah), ikonografiji in drugih vizualnih sestavinah.
Celostna grafična podoba ureja sestavo in uporabo vaših vizualnih elementov. To bo zagotovilo, da bo vsak, ki bo uporabljal vašo novo blagovno znamko, to počel natančno in dosledno.
Opomba: Oblikovanje je lahko prav tako zastrašujoče kot vznemirljivo. Razmislite o najemu strokovnjaka z izkušnjami na področju oblikovanja celostnih grafičnih podob.
5. Poiščite ton svoje blagovne znamke
Nato razmislite o tonu svoje blagovne znamke. Kako bi zvenela vaša blagovna znamka, če bi se z njo pogovarjali ali če bi vam pisala sporočila?
Tudi način, kako komunicirate s svojim ciljnim trgom, se šteje za del vaše blagovne znamke. Opredeliti želite ton blagovne znamke, ki se povezuje z vašim občinstvom – sicer vam verjetno ne bo posvečalo pozornosti. Zaradi tega se brez oklevanja vrnite k prvemu koraku in se seznanite s tem, komu govorite.
Vaš ton mora biti dosleden, od oglaševalskih kampanj in napisov na Instagramu do objav na blogu in zgodbe o blagovni znamki.
6. Uporabite svojo blagovno znamko!!!
Vaša blagovna znamka deluje le, če jo uporabljate. Ko končate z oblikovanjem in ustvarjanjem nove blagovne znamke (ali prenove blagovne znamke), jo vključite v vsak centimeter svojega podjetja. Posebno pozornost namenite temu, da bo prikazana povsod, kjer se vaše podjetje »dotika« strank. Tukaj je nekaj nasvetov za uporabo vaše blagovne znamke v celotni organizaciji.
Kako blagovno znamko svojega podjetja umestiti v različne kanale?
1. Spletna stran
Spletna stran je pomemben del identitete vašega podjetja – če ne odraža vaše blagovne znamke, bo ustvarila le motečo izkušnjo za stranke. Zato nanjo umestite svoj logotip, barvno paleto in tipografijo. Ne uporabljajte ničesar drugega kot sredstva, ki so vnaprej določena v celostni grafični podobi.
Prav tako se prepričajte, da vsi spletni izpisi, pozivi k ukrepanju in opisi izdelkov govorijo s tonom vaše blagovne znamke.
2. Družbeni mediji
Povečanje prepoznavnosti blagovne znamke glavni cilj tržnikov na družbenih omrežjih. Vse profilne fotografije, naslovnice in podobe blagovne znamke morajo odražati vašo blagovno znamko. Razmislite o tem, da bi kot profilno fotografijo postavili svoj logotip. Tako bodo stranke lažje prepoznale vaše podjetje. Tako kot pri spletni strani poskrbite, da bodo vse informacije v profilu, objave in naslovi izražali glas vaše blagovne znamke.
3. Embalaža
Če poslujete s fizičnimi izdelki, je vaš izdelek verjetno najbolj oprijemljiv način, kako stranke stopajo v stik z vašo blagovno znamko. Zato mora vaša embalaža poudariti vašo novo blagovno znamko – s svojo obliko, barvami, velikostjo in občutkom.
4. Oglaševanje
Oglasi (digitalni in tiskani) se pogosto uporabljajo za vzpostavitev zavedanja o blagovni znamki in seznanjanje potrošnikov z vašo blagovno znamko. Zato je zelo pomembno, da oglasi prikazujejo vašo blagovno znamko. Pravzaprav bi morala vaša blagovna znamka olajšati postopek ustvarjanja oglasov.
5. Prodaja in storitve za stranke
Blagovna znamka je tako močna kot ljudje, ki stojijo za njo, in če se vaši zaposleni ne poistovetijo z brendom in ga ne komunicirajo, le -ta ne bo deloval.
Seznanite prodajalce in službo za pomoč strankam s smernicami blagovne znamke in jim povejte, naj jih uporabljajo, zlasti kadar neposredno sodelujejo s strankami. Ne glede na to, ali delijo predstavitev izdelka z blagovno znamko ali odgovarjajo na vprašanja strank, jih spodbujajte k uporabi vašega logotipa, slogana, slik in tona blagovne znamke.
Blagovna znamka ni samo logotip, barvna paleta, ton in podoba vaše organizacije. Je več. Je neoprijemljiv občutek, ki ga imajo vaše stranke, ko pridejo v stik z vašim podjetjem. Zato pojdite v srce in dušo svojih ciljnih kupcev in rodila se bo uspešna blagovna znamka.
Avtor: Katja Pregelj,
»Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport ter SPIRIT, Javna agencija«