fbpx

Kako ustvariti produkt ali storitev, ki bo prodajna uspešnica? Tako, da ga razviješ po meri kupca. Kako to narediš? Tako, da stranko pozorno poslušaš. In testiraš. In še enkrat testiraš. Naš mentor v GoStartup šoli 2020 Rok Gulič je v blogu z nami delil osebno zgodbo o domnevah v podjetništvu. Napake so seveda bridke, vendar se iz vsake lahko nekaj naučiš.

Rok je ustanovitelj startupa Ollo Audio, ki mu zaupajo audio inženirji teamov Beyonce, Lady Gaga, U2, Jessie J, SIA, Rihanna, The Voice, Radiohead, ki uporabljajo njihove studijske slušalke.

Assuming is just that, assuming!

V zadnjem letu sem doživel precej zanimivo lekcijo o UX – izkušnji uporabnika. Skratka, v OLLO Audio smo objavili meritve frekvenčnih odzivov naših slušalk in bili ponosni, da lahko zagotavljamo takšno mero  transparentnosti. Potrošniki so sprva imeli to radi. Potem pa so se nam po nekaj mesecih, ko smo nekoliko presegli nivo #butique manufacturer – butičnega proizvajalca, zgodilo, da so ravno te meritve začele imeti negativne posledice za nas.

Tukaj sta moja 2 razmisleka o tej zadevi:

Dokler uspete ohranjati butično izkušnjo vaše blagovne znamke, se lahko izognete skoraj vsemu. V trenutku, ko dosežete X število strank (v našem primeru približno 2000, za vas je lahko to število bistveno drugačno), ki jim ne morete več zagovoriti butične obravnave, občutek, ki ga omogoča stik z majhnim podjetjem, nenadoma izgine. Stranke takrat postanejo veliko manj strpne do vaše komunikacije.

Domnevali smo, da je graf meritev, ki je dinamičen in ga lahko nadzorujejo potrošniki, odlična stvar. Točno prikazane vrednosti za vsako frekvenčno točko, prilagajanje osi x in y ter možnost primerjave na dosegu dveh klikov…nad tem bodo zagotovo navdušeni.

Izkazalo pa se je nekaj čisto drugega: Dejstvo, da so vsi podatki na voljo, da je podrobno poročilo o kvaliteti zvoka oddaljeno le en klik, je pripeljalo do tega, da so vsi pričeli kritizirati lestvico Y. Očitali so nam, da naj bi zavajali! Wow, kako smo iz popolnoma preglednega poročila o meritvah, ki ga še nobeno podjetje ni objavilo tako odprto kot mi, prišli do goljufije ?!

Poslušanje strank je ena naših temeljnih vrednot in glede očitkov bomo zagotovo nekaj storili. Toda resnična lekcija je – NIKOLI NIKOLI NE PREDPOSTAVLJAJTE NIČESAR. TESTIRAJTE IN PONOVNO TESTIRAJTE.

Če ste v svetu zagonskih podjetij, ste zagotovo že slišali izraz:

ASSUMPTION IN STE MOTHER OF ALL F***U*S.

Torej naredite uslugo sebi, svojemu podjetju in strankam: ČISTO VSE TESTIRAJTE!

V Ollo Audio uporabljamo v ta namen nekaj tehnik: AB testiranje, miselni eksperimenti, zbiranje povratnih informacij na sistematičen način in učenje od drugih v industriji. Vse to je super, a najpomembnejša je povratna informacija! Poslušajte in uporabite vse povratne informacije kot gorivo za to, da boste vaše podjetje peljali v pravo smer. Posebno dragocene so kritike. Ko rasteš »v še en brand«, jih dobiš na tone!