fbpx

Za uspešno spletno prodajo je potreben odličen spletni marketing in dobra uporabniška izkušnja.

Uporabniška izkušnja

Uporabniška izkušnja oz. prodajni proces neke stranke preko spleta gre vedno čez proces 4 faz za katere je dobro, da jih popolnoma razumemo.

Te 4 faze so:

1. Faza stimuliranja: v tej fazi iščemo stranke in zato je tukaj ključnega pomena oglaševanje (online in offline). Prav tako je pomembna prisotnost na družabnih omrežjih in razvoj različnih načinov s katerimi stranke skozi oglaševanje pritegnemo na spletno stran oz. trgovino (prijava za brezplačno e-knjigo, brezplačno svetovanje, brezplačni vzorci, nagradne igre, brezplačni webinarji,…). V tej fazi tudi gradimo bazo kontaktov – saj je cilj te faze, da pripeljemo stranko na spletno stran (jo zabeležimo v naš remarketing pixel) ali dobimo njen e-mail naslov.

2. Faza raziskovanja: to je v faza, ko pride stranka na našo spletno stran oz. trgovino. V tej fazi je pomembno, da imamo lepo in pregledno stran, izpopolnjene opise izdelkov, slike in video vsebine za izdelke, ki jih ponujamo. Izdelke opremimo tudi s pogostimi vprašanji in mnenji kupcev. Če imamo veliko izdelkov je pomembno tudi, da imam izpraven iskalnik in smiselno razporejene kategorije izdelkov. Ključnega pomena v tej fazi je, da se stranka znajde na naši strani in dobi vse potrebne informacije, ki jih potrebuje o izdelkih.

3. Faza nakupa: za večino spletnih trgovcev je to ključna in najpomembnejša faza. Tukaj se stranka namreč odloča o tem, če bo oddala svoje naročilo ali ne. Pomembno je, da ji v tej fazi nudimo informacije o hitrosti in strošku dostave, različne možnosti plačila, pomoč preko telefona ali e-maila, da je proces nakupa in spletna košarica čim bolj enostavna in pregledna. Stranko lahko k nakupu spodbudimo tudi z različnimi darilci, popusti, brezplačno dostavo ali akcijami.

4. Ponakupna faza: je faza na katero marsikateri spletni trgovec pozabi. To je faza komunikacije po tem, ko stranka naročilo že opravi. Tukaj je pomembno, da stranki pošljemo potrditev naročila in tracking dostave. Da jo po prejemu paketa povprašamo za mnenje ali jih pošljemo anketo zadovoljstva. Da z njo še naprej komuniciramo preko email marketinga in družabnih omrežij. Naš cilj mora biti, da stranka čim prej opravi ponovni nakup.

Spletni marketing

Na spletu imamo različne možnosti oglaševanja in komunikacije. Med najbolj učinkovite spadajo:

•             Komunikacija na družabnih omrežjih (Facebook, Instagram, Youtube, LinkedIn, Twitter, Pinterest, …)

•             Facebook oglaševanje

•             Google adwords oglaševanje

•             E-mail marketing

•             Oglaševanje na drugih spletni straneh

Edino komunikacija na družabnih omrežjih poleg vloženega dela ne zahteva finančnega vložka, zato je pomembno, da jo znamo čim bolje izkoristiti.

Smernica za Facebook in Instagram komunikacijo

Pomembno je, da si naredimo plan komunikacije, ki naj vsebuje naslednje:

1. Število objav

Predlagamo vsaj 1 objavo dnevno na Facebooku in vsaj 3 objave tedensko na Instagramu.

2. Komu objavljamo

Opis idealne stranke, ki jih objavljamo, da bomo vedeli v kakšnem slogu bomo pisali vsebine.

3. Čas objav

Najboljši časa za objave je dopoldne med 9 in 11 uro in potem proti večeru med 19 in 21 uro.

4. Vsebine objav

Pomembno je, da se odločimo kakšno bo razmerje med prodajnimi in neprodanimi objavami. Predlagamo razmerje 1 proti 1, torej ena prodajna, ena vsebinska objava. Pri vsebinskih objavah govorimo o izobraževalnih vsebinah, zabavnih ali motivacijskih vsebinah.

Med ne-prodajne objave sodijo blog objave, članki, vici, nagradne igre, brezplačne e-knjižice, uganke, misli (lepe, pozitivne, motivacijske), lastne slike iz delovnega mesta in vsakdanjega življenja (vpletenost zaposlenih), sezonske slike, …

Pri družabnih omrežjih je zelo pomembna dvosmerna in osebna komunikacija! Ljudi je potrebno pozvati h komunikaciji oziroma jim dati jasna navodila kaj morajo narediti.

Spodaj primer nekaj CTA-jev (pozivov k dejanju):

•             klikni tukaj za več informacij

•             všečkaj, komentiraj, deli sliko

•             vpiši v komentar kaj bi izbral ti

•             vpiši v komentar katera je tvojo najljubša (primer barva)

•             stisni like, če se strinjaš

•             všečkaj sliko, če imaš rad (primer regrat)

»Projekt je sofinanciran s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarstvo, turizem in šport ter SPIRIT, Javna agencija«